Často kladené otázky

Máš otázky k našim produktům, dodání nebo pěstování? V našich FAQ najdeš všechny důležité informace týkající se objednávky, dopravy, péče o rostliny a další – jasně a srozumitelně vysvětlené.
Doprava a doručení Doprava a doručení Platba Platba Návraty Návraty Reklamace Reklamace Objednávka Objednávka a zákaznický účet Rostliny 1x1 Rostliny 1x1 Poukázka Poukázky

Doprava a doručení

Kdy bude moje objednávka odeslána?

Jakmile tvoje zásilka opustí náš sklad, obdržíš od nás e-mail s potvrzením o odeslání. Tento e-mail bude obsahovat také odkaz pro sledování tvé zásilky.

Rostliny a řízky: Odesíláme pouze od pondělí do čtvrtka, protože chceme zabránit tomu, aby tvoje rostliny musely strávit víkend na poště. V případě extrémního počasí (horko/zima) může být odesílání na krátkou dobu pozastaveno – kvůli ochraně tvých rostlin.

Všechny ostatní produkty: Odesíláme od pondělí do pátku.

Kde je moje zásilka?

Jakmile zásilka opustí náš sklad, obdržíš od nás automatický e-mail s potvrzením o odeslání. Tento e-mail bude obsahovat také odkaz pro sledování tvé zásilky.

Ve sledování zásilky se může zpočátku objevit stav „Zásilka byla oznámena elektronicky“ – to je zcela normální! Tvoje zásilka je už na cestě, ale první skenování v distribučním centru může trvat až 48 hodin. Jakmile tam bude zaregistrována, bude stav zásilky aktualizován.

Pokud dojde k výraznému zpoždění doručení nebo ke ztrátě zásilky, rádi ti pomůžeme. Pokud tvoje zásilka obsahuje rostliny a nebyla doručena ani po 7 dnech od odeslání, kontaktuj nás prosím prostřednictvím našeho kontaktního formuláře.

Jak dlouho trvá doručení?

Průměrná doba dodání balíčků je 2-4 pracovní dny od odeslání. Společnost DHL (balíky do Německa) doručuje od pondělí do soboty. Balíky Rakouské pošty jsou doručovány od pondělí do pátku.

Jaké jsou náklady na dopravu?

Od hodnoty objednávky 999 Kč dodáváme objednané zboží bez poštovného. U objednávek pod 999 Kč činí náklady na dopravu 108,00 Kč.

Jak bude moje objednávka odeslána?

Naše zásilky jsou odesílány prostřednictvím společnosti DHL (Německo) nebo Rakouské pošty (Rakousko). Naše balení je diskrétní a bez loga. Jako odesílatel je uveden název naší společnosti "HGV Kräutergarten GmbH". Rostliny a řízky jsou pečlivě zabaleny do ochranných vnějších obalů/blistrů, aby přepravu přežily bez poškození.

Do kterých zemí společnost Hempgarden zasílá?

Zasíláme do Rakouska a Německa. Bohužel, zasílání do jiných zemí není v současné době možné.

Můžu později změnit adresu pro zaslání?

Pokud tvoje objednávka ještě nebyla odeslána, je ve většině případů stále možné adresu změnit – pošli nám prosím zprávu pomocí našeho kontaktního formuláře.

U platebních metod „nákup na účet“ a „inkaso“ bohužel není možné doručovací adresu dodatečně změnit – objednávku však samozřejmě můžeme zrušit, abys mohl/a zadat novou objednávku se správnými údaji.

Pokud už byla tvoje zásilka odeslána, nemůžeme ji přesměrovat. Přesměrování může provést přímo příjemce prostřednictvím poskytovatele přepravních služeb.

Můžu svou objednávku adresovat na odběrné místo/poštu?

Ano, v zásadě je možné si objednávku vyzvednout na vyzvedávací stanici/poště - potřebujete však zákaznický účet u DHL nebo Rakouské pošty. Více informací naleznete na DHL (Německo) a na Rakouská pošta (Rakousko).

Jak dlouho přežijí rostliny konopí přepravní cestu?

Rostliny konopí jsou přirozeně odolné, ale jejich zdraví během přepravy do značné míry závisí na vnějších podmínkách.

Naše rostliny vydrží bez problémů přepravu až 5 dní. Za optimálních povětrnostních podmínek (např. mírné teploty, žádné extrémní horko nebo chlad) mohou někdy vydržet i déle.

Důležité: Po dlouhé přepravní cestě jsou mírné příznaky stresu, jako je opadávání nebo žloutnutí listů, zcela normální - není třeba se jich obávat. Rostliny se obvykle po několika dnech ve stabilních podmínkách (měkké světlo, vysoká vlhkost, vhodná zálivka) zcela zotaví.

Platba

Jaké způsoby platby jsou k dispozici?

Můžeš si vybrat z následujících způsobů platby:

Proč nenabízíte platbu přes PayPal?

Abys i přesto mohl/a nakupovat pohodlně a bezpečně, nabízíme ti různé alternativní platební metody.

Kde je moje faktura?

Tvoji fakturu ti zašleme automaticky e-mailem po odeslání objednávky.

Pokud jsi objednal/a formou „nákupu na účet“ nebo „inkasa“, obdržíš po odeslání objednávky také samostatný e-mail s platebními údaji od našeho poskytovatele platebních služeb Ratepay. Pokud jsi tento e-mail neobdržel/a, napiš nám prosím zprávu prostřednictvím našeho kontaktního formuláře.

Proč nemohu nakupovat "nákupem na účet" nebo "inkasem"?

Náš partner na základě tebou poskytnutých údajů provádí automatizovanou kontrolu totožnosti a úvěruschopnosti, do níž nemáme z důvodu ochrany osobních údajů žádný vhled ani možnost ji ovlivnit.

Pokud je tebou zvolený způsob platby odmítnut, zkontroluj prosím nejprve správnost všech zadaných údajů. Pokud je platba i nadále zamítána, zvol jinou platební metodu nebo kontaktuj zákaznickou podporu Ratepay: bestellwunsch@ratepay.de .

Jaké jsou bankovní údaje pro příkazy k úhradě předem?

Majitel účtu: HGV Kräutergarten GmbH
Název banky: Steiermärkische Sparkasse
IBAN: AT71 2081 5000 4320 5665
BIC: STSPAT2GXXX
Údaj: Číslo tvé objednávky podle potvrzení objednávky

Jak funguje "platba předem"?

Pokud zadáš objednávku pomocí platební metody „Platba předem“, bude zpracována až po připsání tvé platby na náš účet. Údaje potřebné k platbě najdeš v potvrzení objednávky, které ti přijde e-mailem ihned po dokončení objednávky.

Po přijetí platby bude tvoje objednávka odeslána a jakmile bude zásilka na cestě k tobě, obdržíš e-mailem automatické potvrzení o odeslání.

Pokud tvoje objednávka zůstane nezaplacená déle než 14 dní, bude automaticky zrušena.

Jak funguje "nákup na účet"?

Částku je potřeba uhradit na bankovní účet Ratepay (DE) do 14 dnů od obdržení platebních informací. Informace k platbě obdržíš automaticky e-mailem, jakmile bude tvoje objednávka odeslána.

Během procesu objednávky provádí Ratepay na pozadí kontrolu totožnosti a úvěruschopnosti, do které z důvodu ochrany osobních údajů nemáme žádný vhled. V případě jakýchkoli dotazů se můžeš obrátit na tým Ratepay: bestellwunsch@ratepay.de .

Jak funguje "přímé inkaso"?

Pomocí systému přímého inkasa SEPA můžeš pohodlně zaplatit za svou objednávku – částka se automaticky odečte z tvého bankovního účtu. Přímé inkaso proběhne až po odeslání objednávky a provede ho náš externí poskytovatel platebních služeb Ratepay.

Během procesu objednávání provádí Ratepay na pozadí kontrolu totožnosti a bonity, ke které z důvodu ochrany osobních údajů nemáme přístup. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na tým společnosti Ratepay: bestellwunsch@ratepay.de .

Vrácení zboží

Vrácení zboží: Mohu svou objednávku vrátit?

Ano, svou objednávku nebo jednotlivé položky v objednávce můžete do 14 dnů bez udání důvodu zrušit a vrátit nám je. Pošli nám prosím zprávu prostřednictvím našeho kontaktního formuláře a sděl nám, které položky chceš vrátit. Náklady na vrácení ti rádi uhradíme. Náklady na vrácení vám rádi uhradíme.

Prosíme, abys zboží vrátil/a nepoužité a pokud možno v původním obalu. Ačkoli to není podmínkou pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, může absence obalu nebo používání zboží nad rámec obvyklé kontroly vést k nároku na náhradu škody, protože pak už nemůžeme výrobky prodávat jako nové.

Jak získat štítek pro vrácení zboží?

Napiš nám zprávu prostřednictvím našeho kontaktního formuláře a obdržíš štítek pro vrácení zboží.

Jak získat zpět peníze?

Po obdržení a kontrole vráceného zboží ti do 14 pracovních dnů vrátíme peníze na původní účet nebo platební prostředek.

Záruka úspěchu a reklamace

Co se stane, když se něco poškodí při dodání?

Pokud výrobek nebo rostlina dorazí poškozená, pošli nám prosím fotografie poškození. Poté tě co nejdříve kontaktujeme a domluvíme se na dalším postupu.

Co se stane, když je rostlina poškozená?

Pokud je rostlina nebo předmět dodán poškozený, jedná se samozřejmě o případ k reklamaci. Napiš nám prosím zprávu prostřednictvím našeho kontaktního formuláře, který obsahuje následující údaje:

  • Číslo tvé objednávky
  • Fotografie poškození
  • U rostlin: název odrůdy a množství
Po úspěšném prověření reklamace od nás obdržíš náhradní zboží.

Jak dlouho mohu rostliny reklamovat?

V Hempgarden je úspěch tvé výsadby na prvním místě. Proto nabízíme záruku úspěchu – pokud tvoje rostliny nebo řízky uhynou do 21 dnů od dodání, zdarma ti je vyměníme!

Co mám dělat, pokud jsem obdržel nesprávné zboží?

Prosíme, pošli nám fotografii dodacího listu, který jsi obdržel/a, a chybně doručeného zboží prostřednictvím našeho kontaktního formuláře. Poté se co nejrychleji postaráme o řešení!

Co mám dělat, když jsem obdržel nekompletní zásilku?

Může se stát, že ti bude zboží při větší objednávce zasláno ve více balíčcích. Doporučujeme také pečlivě zkontrolovat zásilku ještě jednou. Někdy jsou položky kvůli ochraně při přepravě zabalené opravdu důkladně a nejsou na první pohled vidět.

Pokud přesto zjistíš, že některé výrobky chybí, kontaktuj nás – a přilož prosím fotografii doručenky, kterou jsi obdržel/a. Poté se co nejrychleji postaráme o opětovné zaslání.

Objednávky a zákaznický účet

Jak mohu zadat objednávku?

Objednávky lze zadávat pouze prostřednictvím internetového obchodu. Nepřijímáme objednávky telefonicky ani e-mailem. Pokud máš jakékoli dotazy ohledně procesu online objednávání nebo se setkáš s jakýmikoli problémy, kontaktuj nás!

Můžu svou objednávku později změnit?

Z logistických důvodů nelze objednávky později měnit. Objednávku však samozřejmě můžeš zrušit a zadat novou. Zrušení objednávky můžeš provést prostřednictvím našeho kontaktního formuláře.

Proč musím při objednávce zadávat datum narození?/span>

Abys mohl/a nakupovat v našem internetovém obchodě, musí ti být alespoň 21 let.

Jsou možné předběžné objednávky nebo rezervace?

Prosíme o pochopení, že rezervace ani předobjednávky nejsou možné (výjimka: rezervace pro vyzvednutí přímo v prodejně).

Pokud některá položka nebo konkrétní odrůda není momentálně skladem, můžeš se na stránce daného produktu zaregistrovat k automatickému upozornění pomocí své e-mailové adresy. Jakmile bude zboží opět skladem, obdržíš e-mail s informací.

Důležité: Registrace do seznamu upozornění není zárukou, že pro tebe bude zboží i nadále dostupné – při vysoké poptávce se může znovu rychle vyprodat.

Je nějak omezeno, kolik rostlin si mohu koupit?

Nemáme limit na to, kolik rostlin si můžeš v našem internetovém obchodě objednat, protože chceme usnadnit i hromadné objednávky.

Potřebuji k objednávce zákaznický účet?

Ne, objednávku u nás můžete snadno zadat i bez zákaznického účtu. Všechny důležité informace o objednávce (potvrzení o odeslání, odkaz na sledování, faktura) obdržíte vždy e-mailem.

Jakou výhodu má zákaznický účet?

Při vytvoření zákaznického účtu se tvoje údaje uloží, takže je při další objednávce nemusíš zadávat znovu. Kdykoli si můžeš prohlédnout stav své objednávky a v rámci komunity Hemp Garden získat exkluzivní slevové akce.

Máte newsletter?

Ano. K odběru newsletteru se můžeš přihlásit prostřednictvím našich webových stránek – přihlašovací políčko najdeš v dolní části patičky. Za odběr newsletteru od nás obdržíš jednorázový 10% slevový kód.

Jak se mohu odhlásit z odběru newsletteru?

Každý newsletter obsahuje odkaz pro odhlášení, pomocí kterého se můžeš snadno odhlásit ze všech budoucích rozesílek. Stačí přejít na konec e-mailu a kliknout na „Odhlásit odběr“.

Kde mohu napsat recenzi?

Těšíme se na tvoje hodnocení na Googlu a Trustpilotu. Jsme také na stránkách Důvěryhodné obchody – několik dní po nákupu od nás automaticky obdržíš e-mailem výzvu k napsání recenze.

Rostliny 1x1

Jsou vaše rostliny fotoperiodické nebo samokvetoucí?

Všechny naše řízky a rostliny, které jsou k dispozici po celý rok, jsou fotoperiodické. To znamená, že nekvetou automaticky, ale pouze během světelného cyklu 12/12 hodin - na podzim venku.

Nabízíme také automatické sazenice pro venkovní sezónu (do vyprodání zásob) - je to jasně uvedeno v názvu produktu.

Jsou vaše rostliny zaručeně 100% samičí?

Ano, všechny naše rostliny a řízky jsou klonem vybraných samičích matečných rostlin. Můžeme tedy stoprocentně zaručit, že jsou také samičí.

Jaký je rozdíl mezi "řízkem", "rostlinou" a "sazenicí"?

Naše řízky a rostliny jsou řízky z vybraných matečných rostlin (fotoperiodické). Řízky jsou zakořeněné a předpěstované přibližně 2 týdny před uvedením do prodeje. Varianta produktu "rostlina" začíná také jako řízek a poté se pěstuje další přibližně 2 týdny. Řízky dosahují velikosti asi 5-15 cm a rostliny jsou vysoké asi 20-40 cm. Prosíme o pochopení, že může docházet k výkyvům.

Sazenice jsou k dispozici pouze sezónně na jaře/začátkem léta. Jsou naklíčeny z našich vlastních semen a poté pěstovány přibližně 1-2 týdny, než se dostanou do prodeje.

Proč mají řízky/sadby již známky předkvětu?

Jelikož jsou řízky nebo rostliny klonovány z dospělých matečných rostlin, je jejich genetické stáří také poměrně vysoké. Jsou tedy již pohlavně zralé a v zásadě by byly připraveny vstoupit do fáze kvetení. Je tedy možné, že první známky předčasného kvetení jsou již patrné díky pohlavní zralosti.

Při stálém vhodném světelném cyklu (18/6) však rostlina zůstane ve fázi růstu a nezačne kvést. Fáze kvetení je v interiéru zahájena se změnou délky osvětlení (12/12), venku k ní dochází koncem léta, kdy se dny zkracují.

Může se stát, že samičí rostliny jsou hermafrodity?

Ano, i rostlina, která je geneticky 100% samičí, může za určitých okolností začít hermafroditovat, pokud je vystavena velkému stresu. To vede k tomu, že se rostlina stane hermafroditem a začne produkovat samčí pylové váčky a zároveň samičí květy. Obvyklými spouštěcími faktory jsou stresové faktory, jako je nepravidelné osvětlení nebo světelné znečištění v temné fázi, silné výkyvy teploty nebo vlhkosti a také nerovnováha živin. Pokud je dospělá rostlina udržována ve fázi kvetení příliš dlouho, může to rovněž vést k hermafroditismu.

Hermafroditní rostliny mohou způsobit opylení, proto je třeba je odstranit nebo jednotlivé pylové váčky opatrně odstranit pinzetou.

Co znamená "doba kvetení"?

Doba kvetení je fáze životního cyklu rostliny konopí, ve které začíná tvorba květů - "doba kvetení" tedy popisuje období od začátku fáze kvetení do sklizně.

Při indoor pěstování musí být fáze kvetení zahájena denním cyklem osvětlení 12 hodin světla a 12 hodin tmy. Při venkovním pěstování začíná fáze kvetení na podzim, kdy se prodlužují noci.

Doba kvetení se v závislosti na odrůdě obvykle pohybuje mezi 8 a 12 týdny - je uvedena v popisu příslušné odrůdy.

Kdy je vhodná doba pro venkovní pěstování?

Nejvhodnější doba pro zahájení pěstování venku je od poloviny května (po ledových svatcích). Díky tomu si rostlina užije dlouhou fázi růstu a ty budeš odměněn/a vyšším výnosem. V závislosti na lokalitě začíná fáze kvetení přibližně od poloviny srpna do poloviny září.

Příliš brzké zahájení pěstování venku může vést ke komplikacím. Pokud jsou dny ještě příliš krátké, rostlina by mohla vstoupit do fáze kvetení předčasně, což může mít za následek "převegenerování". Příliš nízké teploty brzdí růst rostlin - mráz může způsobit jejich úplné odumření.

Pokud začneš s pěstováním venku příliš pozdě, rostliny zůstanou malé a budou mít nižší výnosy. S našimi předpěstovanými rostlinami však můžeš dosáhnout dobrých výsledků, i když začneš později.

Jaký výnos mohu očekávat?

Přesný výnos rostliny konopí nelze předpovědět, protože konečný výnos ovlivňuje řada faktorů. Správná velikost květináče, přidávání živin, důsledné osvětlení (resp. výkon lampy) a optimální podmínky prostředí, stejně jako určité techniky tréninku, dohromady představují nejlepší způsob, jak dosáhnout vyšších výnosů.

Lze pěstovat konopné rostliny indoor bez vybavení?

Ano, samozřejmě je možné pěstovat konopí v interiéru i bez vybavení, ale je pravděpodobné, že výnos bude výrazně nižší. Pokud chceš pěstovat opravdu dobře, měl/a by sis vybrat místo, na které dopadá hodně přímého i nepřímého světla (například parapet orientovaný na jih).

Pokud pěstuješ fotoperiodické konopí, musíš zajistit, aby během fáze kvetení mělo pravidelnou, nerušenou 12hodinovou temnou fázi každý den. Pokud to není možné, měl/a bys místo toho zvolit samonakvétací odrůdy konopí – ty kvetou nezávisle na světelném cyklu.

Jaké je ideální místo pro mou rostlinu?

Pěstování pod střechou: Ideální je pěstování v pěstebním stanu s dostatečným osvětlením, větráním a kontrolovanou teplotou a vlhkostí.

Pěstování venku: Slunné místo na zahradě, terase nebo na balkoně, které poskytuje určitou ochranu před silným deštěm nebo větrem, ale přesto umožňuje dobrou cirkulaci vzduchu.

Proč se listy řízků stříhají?

Důvodem je, že řízky by se měly v počáteční fázi zaměřit především na vývoj kořenů. Pokud jsou listy příliš velké, směřuje více energie do fotosyntézy, čemuž lze zabránit řezem. Řízek navíc ztrácí méně vlhkosti skrze listy a rychleji se zotavuje z transportu.

Moje rostlina po transportu opadává listy. Co dělat?"

Ihned je zkontroluj, zda nejsou poškozené, a v případě potřeby pořiď fotografie pro dokumentaci. Dbej na to, aby dostávaly mírné světlo, dostatek vody a živin. Po zalití zkontroluj, že po půl hodině nezůstala v podmisce žádná voda – předejdeš tak přemokření. K zalévání nepoužívej studenou vodu z vodovodu. Při hnojení platí, že méně je více, aby nedošlo k přehnojení. Pokud používáš předhnojený substrát, další hnojení je obvykle potřeba až po 2–3 týdnech.

Jsem začínající pěstitel. Máte nějaké tipy?"

V našem průvodci pěstováním konopí najdete nejdůležitější pokyny k péči a tipy a triky pro začínající pěstitele. Články o konopí pravidelně publikujeme také v našem časopise.

Co znamená „Re-vegging“?

Re-vegging je v podstatě proces návratu kvetoucí rostliny konopí do vegetativní fáze růstu. K tomu může přirozeně dojít při venkovním pěstování, pokud začneš konopné řízky pěstovat venku bez dalšího osvětlení ještě před vhodným začátkem venkovní sezóny (polovina května). Dlouhé noci rostlině falešně signalizují, že je podzim - tedy čas na kvetení. Když se však později na začátku léta dny prodlouží, rostlina se přepne zpět do růstové fáze.

Re-vegging se někdy používá také jako záměrná metoda při indoor pěstování, která má donutit už sklizenou rostlinu vrátit se zpět do růstové fáze, aby ji bylo možné sklidit dvakrát. Tato metoda „Re-Vegging“ znamená pro rostlinu velký stres, což vede k velmi neobvyklému způsobu růstu. Po několika týdnech správné péče se však rostliny mohou plně zotavit. Pokud rostlina před opětovným vyrašením vytvořila již mnoho hustých květů, doporučujeme je opatrně odstranit, aby se zabránilo vzniku plísní.

Voucher a sleva

Kde mohu zadat svůj slevový kód?

Textové pole pro zadání slevového kódu najdete v nákupním košíku pod tlačítkem "Pokračovat k pokladně" nebo v pokladně pod produkty. Po zadání kódu je třeba kliknout na tlačítko "Přidat" vpravo od něj, aby se sleva odečetla.
Na jednu objednávku lze použít maximálně jeden slevový poukaz a jeden dárkový poukaz.

Zapomněl jsem uplatnit kód poukazu.

Kódy voucherů bohužel nelze odečíst zpětně. Objednávku však samozřejmě můžeš zrušit a zadat novou. Zrušení lze provést e-mailem (mail@hanfgartenshop.com) nebo prostřednictvím našeho kontaktního formuláře.

Můžu koupit dárkový poukaz?

Samozřejmě. Náš dárkový poukaz Hempgarden je ideálním dárkem na poslední chvíli. Takto to funguje:

  • Vyber si hodnotu poukazu
  • Zadej své jméno a e-mailovou adresu – dárkový poukaz ti pošleme na tento e-mail
  • Přidej osobní nadpis a vzkaz, pokud chceš
  • Zaplať dárkový poukaz platební kartou nebo okamžitým bankovním převodem
  • Dárkový poukaz ti obratem zašleme e-mailem ve formátu PDF

Jak mohu uplatnit dárkový poukaz?

Dárkový poukaz můžeš zadat v nákupním košíku nebo v pokladně do pole „Dárkový poukaz č.“. Poté klikni na tlačítko „Přidat“. Částka poukazu se automaticky odečte z celkové částky.

Je k dispozici množstevní sleva?

Pro hromadné objednávky nabízíme individuální slevové kódy podle množství objednávky – kontaktuj nás.

Nenašel/a jsi užitečnou odpověď?

Náš zákaznický servis se na tebe těší a rád ti pomůže!

Napiš nám zprávu
Do kontaktního formuláře